Friday 10 June 2011

2 tahun....

pejam celik pejam celik dah hampir 2 tahun usia perkahwinan kami..actually 31 julai nti baru genap 2 tahun..bila dh makin lama usia perkahwinan makin byk soklan2 yg membuat hati aku skit terguris..persoalan yg aku sndiri xmampu nak jawab.."bila nk ada baby nih"..bukan kami merancang or bukan kami xbersedia utk ada anak..cuma Allah belum makbulkn doa kami utk ada anak sendiri..setiap hari aku mohon pd Allah berikan lah kami zuriat walaupun hnya seorg supaya org tidak lg tertanya2..ssh nak cakap..hanya yg ada dlm situasi aku shj yg memahami apa yg ada d sudut hati ini..siapa yg xnak ada zuriat sendiri??siapa yg kawen hnya suka2??tp aku cukup bersyukur krn suami amat2 memahami dan suami pesan supaya abaikn setiap persoalan org d luar sna..sbb bukan salah diaorg utk bertnya..itu sudah lumrah alam..mereka berhak bertanya cuma kita yg tiada jwpan yg pasti utk d berikan..setiap org yg dah berkahwin mmg xlepas dr persoalan2 itu..sama jugak bila dah ada anak satu..timbul pula persoalan bila lg nk tambah yg kedua??begitu juga seterusnya..ya aku pasrah dan aku hnya mampu tersenyum andai ada lg yg bertanya..dan jwpn yg aku selalu katakan adalah "insyaalah tak lama lg ada la"..sbb seorg teman lama telah berpesan dgn aku jgn sesekali jwb "tak ada rezeki" sbb kata2 itu adalah satu doa..cukup lah sekadar dgn jwpan "insyaalah tak lama lg ada la"..trima kasih kawan..nasehat kamu itu sedikit sebanyak buat hati aku sedikit ceria utk hadapi persoalan2 ini d kemudian hari..

No comments:

Post a Comment