Friday, 25 March 2011

Durian....

dulu aku sgt tidak suka ini buah..
sebut je durian comfirm nk trmuntah..
bau dia yg buat aku xtahan..
pernah cuba mkn tp mesti muntah
dunno why...
dapat lak suami yg mmg kaki durian
aduhai nak buat camne kn...
dia yg aku syg..
lps setahun kawen baru blajar2 mkn durian..
tp aku nk durian yg wrna kuning isinya..
yg warna putih tu mcm xboleh nk masuk je..
skrg xpayah suh mkn..
aku sndiri yg request kt en suami..
semlm lps dia amik aku keje
kitaorg terus ke pasar malam
perghhh byk betul durian2 tu..
sgt teruja okeh..
en suami nk beli yg longgok je
3biji sepoloh hinggit..
ckp kt hubby takut buah tu busuk je..
then pilih yg 3biji 20 hinggit..
pakcik jual tu ckp

"rupa xelok hati baik..mcm tu la jugak dgn buah ni..isi dlm elok"

dah nama pun penjual durian kn..
sure la dia super mahir..
siap buka skit kt kepala durian tu.
pergh isi cantik dia gak yg tekan isi tu..lembut..
okeh pakcik xyah ckp byk2...
kira jadi lah beli..20 hinggit je kn..
bukan 50 hinggit pun..
smpi je umah trus suh hubby buka itu raja buah..
ssh tul nak buka..
bila buka jer..perghhh isi cantik2 lak tuh..
trus capai satu..
:
:
:
:
:
:
:
oooo mak ai..isi dia keras doh..
sgt kecewa..nak nangis je rsa..
xpe2 ada lg 2 biji belum buka..
so en suami kna buka smua..
:
:
:
:
:
arghhhhh super duper kecewa..
sbb smua isi mangkor (bhsa org perak)..
benci la..
benci la..
benci kt pakcik tu..
sbb meniaga dgn cara menipu..
dia dah tahu isi tu keras tau..
sbb nye bahagian yg dia tekan tu mmg keras
xlembut pun..pandai dia menipu..
tp kan..salah kitaorg gak..
sepatutnya kitaorg sndiri
yg tekan isi tu tgk btl2 lembut ke x..
haishhhh tp nak gak ckp pakcik tu pandai..
pandai menipu..
xbaik tau pakcik menipu ni..
xpe lah pakcik..
duit 20 hinggit tu anggap la kami sedekah ye..
sian lak kt pakcik jauh2 dtg nak meniaga kan..
xpe kitaorg boleh tanam pokok durian sndiri lps nih..
buat peniaga2 durian..
berniaga lah dgn hati yg ikhlas ye..
xbaik tipu2 pelanggan ni..
nanti ssh nak dpt rezeki..

2 comments:

  1. hu hu hu.. sian awak.. tapi apa apa pon durian mmg sedap per...


    Layanzzz ajer

    ReplyDelete
  2. abd karim...ya durian tetap the best..sedapp..

    ReplyDelete