Monday 16 May 2011

cuti time...

ini cerita sudah basi..tp ada aku kisah ke..hihi..aku nk gak story mory kt sini sbb ni blog aku kn so suka hati la nk letak entry yg dh basi pun..:)..bukan cerita apa pun..just nk story mory ttg cuti 1mei yg lps..sebelum tu nk bgtau gak yg 1mei tu harijadi my beloved daddy..yg ke 50Tahun..so sekali harung la celebrate besday ayah..29/4 lagi ayah,pakcik makcik n anak2 diaorg dh smpi ipoh..jumaat ptg tu lagi dh smpi..so mlm tu baru planning mna tempat nak pi jln2..sabtu tu dh nak start jln2 dh tp en suami saya lak kerja..so kami ja la yg g picnic..


sabtu 30/4..


destinasi yg kami tuju "teluk batik"..sebabkna sampi pun dah hmpir kul 11 so trus cari pot n makan..bekalan mmg aku buat awal2 pg dari rumah sng..sbb anak2 pakcik aku nih makannye memilih..baik masak apa yg diaorg nak mkn sng skit..kalo x mmg xder nye dorg tuh nk makan..menu aku pun ringkas je ikut selera tekak budak2 tu la..sambal tumis telur goreng dgn ayam masak kicap je..pastu aku buat bihun goreng dgn sandwish..smpi sna yg paling excited nk terjun laut for sure la 3 org anak pakcik aku..so abahnye layankn je la..yg paling kelakarnye si adik danish..baru nk masuk 4 tahun..mulut pot pet pot pet tp takut mandi laut..dia takut ombak.kejap je abah dia bawak trn dah ajak naik..lastly dia dok je dgn aku kt bwh pokok smbil tgk mama, abah, abang dgn kakak dia mandi..kelakar la danish..mula2 bukan main excited..last2 takut..aku xmandi bukan takut ok..sbb aku mmg xsuka air laut..sbb takut kulit gelap...dah la aku xbrapa nk cerah..oh tidak..dgn panas teriknya time tuh..xsanggup la..dalam kul 2 camtu diaorg naik terus mandi salin baju kitaorg g Lumut plak..jln2 kt lumut+marina wing..snap2 gambar then 4.30 bertolak balik..tp xbalik ipoh lg singgah Bota umah family in law dlu...lps maghrib baru balik ipoh..


ahad 1/5


seawal 4.30pg dah bgn siapkn bekalan utk arini punya trip..dah siap masak smua kejutkn budak2 mandi seawal 6pg..sebab target 7pg dah mula bertolak..si kecil danish pun excited buka mata je tnya "kita nk pi mna pulak abah"..semangat tul nk jln2 ye..pandai lak tu siap ckp nk pi makan "soberi" ka..target bertolak awal tp terlewat gak skit 7.30 bertolak ke cameron..around 9.am dh smpi tanah rata..time tu mmg lengang giler lagi cameron..ikut hati mmg xnak naik cameron cuti umum nih sbb dh sedia maklum 4sure jem punya..disebabkn lengang kami trus ke ringlet nk tgk ladang teh..lps snap pic segala bagai nk naik semula ke tanah rata dan brincang..oh my god..dah mula jem..dr ringlet nk ke brincang jem 3jam++..super stress..my daddy dah pening kepala..en suami lak buat2 cool..mmg azab kalo naik cameron time cuti umum..kereta dah bau hangit..moral of the story xyah la naik cameron time cuti umum..pegi je hari mggu biasa tenang dan lengang..hrga barang time tu xyah ckp la mmg mahal dr hari biasa..nk mintak kurang pun ssh..sudahnya kami smpi rumah dah hampir maghrib..sepatutnya kul4 ptg dah boleh smpi umah..

No comments:

Post a Comment